sampai-jumpa.reismee.nl

Hua hin, Bangkok & Singapore incl. “Wistjedatjes”

Als we de volgende ochtend op het station in Bangkok aankomen blijkt de trein naar Hua Hin volgeboekt te zijn (stom van ons, want we hadden de vorige dag al kaartjes bij de grens kunnen kopen) en vertrekt de bus vanaf de andere kant van de stad. We besluiten ons uiteindelijk maar met een taxi naar de kust te laten brengen. Als we na 2 uur aankomen in Hua Hin vraagt onze taxichauffeur de weg naar het hotel aan een politieagent. Als hij even later terugkomt zegt hij dat hij 200 bath (€ 4,-) aan de politie moet betalen, maar waarvoor is onduidelijk. Uiteindelijk mogen we toch doorrijden en worden we netjes bij ons hotel afgezet. We knallen onze tassen in onze kamer en ploffen de komende 4 dagen neer aan het zwembad, het strand of in de spa voor een heerlijke massage.

Als we daarna weer terug naar Bangkok gaan begint de shopmarathon (3 dagen van 10 tot 22). We hebben ons de afgelopen weken ingehouden omdat we ons anders een breuk zouden sjouwen en we vaak met kleine vluchten maar maximaal 15 kg mee mochten nemen. Maar nu kunnen de remmen eindelijk los. Bangkok is het shoppingwalhalla van Azië en op iedere hoek van de straat is minimaal 1 maar vaak ook meerdere shoppingmalls te vinden en dan hebben we het nog niet over de tientallen Night- en Weekendmarkten waar alles nagemaakt wordt wat los en vast zit. We komen er ook achter dat Bangkok groter is dan gedacht en dat we in 3 dagen nog niet eens een kwart hebben kunnen zien. Der is ook eigenlijk zoveel te zien of te doen dat we besluiten geen tempels of Boeddha's te bekijken. De kans is groot dat we toch nog wel een keer terugkomen met meer tijd zodat we al die bezienswaardigheden iets meer recht aan kunnen doen...

Uitgeput en met uitpuilende tassen vertrekken we voor onze laatste nacht naar Singapore. Hier bekijken we de skyline by night in de Singporeflyer (een mega reuzenrad), gaan nog even op cameralenzenjacht en drinken ons allerlaatste (en duurste € 5,-) vakantiebiertje voordat we aan onze 13 urige terugvlucht beginnen.

Wat hebben we een heerlijke tijd gehad en wat zijn die 3 maanden voorbij gevlogen. We hebben alles gezien en gedaan wat wel wilden en globaal de route gevolgd die we op voorhand in ons hoofd hadden uitgestippeld. We hebben een heel groot deel van Zuidoost Azië gezien en zijn erachter dat we ook nog heel veel niet gezien hebben. Er zijn nog zoveel plekken waar we best nog even terug willen gaan en ook veel uithoeken die nog op de reislijst blijven staan. Zeker Indonesië is zo enorm groot en divers dat alleen daar al nog veel te beleven valt.

Nog even wat kleine feitjes op een rij. Wist je dat ....

• We precies 13 weken weg zijn geweest.

• We in 3 maanden in 7 landen zijn geweest (waarvan Maleisië, Thailand en Singapore maar enkele dagen) en we 9 eilanden hebben bezocht

• We in 36 verschillende hotels hebben geslapen

• en we ons ruim 168 keer verplaatst hebben (van kano tot golfkar en van fiets tot fokker)

• We er een Indonesische vriend en vriendin en een Vietnamese vriend bij hebben

• We de afgelopen maanden een Indonesisch, Vietnamees en Cambodjaans telefoonnummer hebben gehad. En dat je met een Cambodjaanse simkaart niet kunt sms'en.

• We 's nachts regelmatig werden verblijd met smsjes van mensen (we zullen geen namen noemen, Ritsie) die niet doorhadden dat het bij ons 5 of 6 uur later was.

• Imm minimaal 5 keer op kakkerlakkenjacht is geweest

• Ons pakketje met koopjes uit Hoi An uiteindelijk best duur is geworden omdat we bij aankomst bijna € 50,- aan inklaringskosten moesten betalen :-(

• We er na onze shopmarathon achter zijn gekomen dat we toch betere hikers zijn dan dat we dachten

• Een KFC-kipje je darmen 3 dagen lang overstuur kan maken

• Er iemand in Vietnam de komende 6 maanden niet hoeft te werken omdat hij ons 2 mooie visums heeft verkocht

• We onze Lao kippen aan de grens zijn vergeten te wisselen en we ze daarna aan de straatstenen niet meer kwijt konden

• We inmiddels alweer een lekker bruin broodje met oude kaas, pannenkoeken en zuurkool hebben gegeten.

Het zit erop en morgen gaan we allebei weer fijn aan het werk. We vonden het super leuk dat iedereen zo enorm met ons mee heeft geleefd en enthousiast onze verhalen heeft gelezen. Wij gaan weer lekker dromen van onze volgende bestemming.

Liefs,

Imm & Barb

Marlene

Welkom terug en probeer nog lang na te genieten, voor je het weet ben je weer helemaal in je oude ritme :-)

anna-marie

we hebben genoten van jullie verhalen en foto's, ook de filmpjes zijn geinig, maar we zijn het allerblijst, dat jullie weer in den lande zijn! Dikke kus.

tinitaal@casema

Ook wij zijn blij dat we met jullie mee mochten reizen door middel van de heerlijk leesbare verhalen, foto's en filmpjes. We hopen met jullie dat er nog veel van zulke mooie reizen gemaakt kunen worden. Maar aan alles komt een eind, helaas. Wij zijn blij dat jullie weer gezond thuis zijn. Tot spoedig ziens, liefs pappa en Tini

hanneke

hoi hoi,

Gisteren zijn wij terug gekomen van vakantie en ik ben er vanochtend maar weer even voor gaan zitten om jullie verhalen te lezen. Jullie hebben weer prachtige dingen gezien en mee gemaakt.
En nu weer thuis. Nou geniet van alle mooie herrineringen en heel erg bedankt dat wij mee mochten genieten van jullie geweldige ervaringen.

groetjes
Hanneke

mister

Echt super dat jullie dit op het net hebben gezet... Geeft weer kriebels om zelf ook te gaan...