sampai-jumpa.reismee.nl

Padang Bai en Lovina Beach

Zo gezegd zo gedaan ... Ray en May komen ons vroeg oppikken in Ubud om eens fijn een potje te gaan raften in het oosten van Bali.

We worden in ons outfit gehezen (helm en zwemvest), peddel in de hand, korte instructie en klaar voor de start .....

Het is er een super dag voor, we hebben een leuke instructeur en de omgeving is adembenemend. Af en toe moeten we effe bukken voor een laaghangend bamboebruggetje of tak en ondertussen varen we lekker tussen de rijstvelden afgewisseld met hoge kloven en watervallen door. Onderweg zien we veel zwaluwtjes en vlinders, vrouwen die zich in de rivier aan het het wassen zijn en kindjes die in hun kapotte onderbroekjes in de boot springen en een stukje met ons mee varen.

We maken er een sport van om de andere rafters van de concurrent in te halen en nat te spetteren. Uiteindelijk maken we ons klaar voor een drop van 4 meter van een dam en eindigen we het avontuur met een frisse douche en een lekkere rijsttafel. Dat was weer top!

De chauffeur zet ons af in Padangbai waar de aankomende dagen in het teken staan van snorkelen in de Blue Lagoon Baai, middagtukjes, lezen, Yahtzee en hartenjagen (oh jah, Ray maakt ook nog 2 duiken met stingrays en schildpadden

Laughing

Na 2 dagen zwaaien we Ray en May uit, die hun laatste dagen in Legian gaan doorbrengen en wij pakken onze biezen en vertrekken richting Lovina in het noorden van Bali. Hier herhalen we eigenlijk hetzelfde ritueel alleen nu met als extraatje een 'Sunrise-dolfijnenspottripje'. Prachtige beesten en heerlijk om op dit tijdstip al op het water te dobberen en de zon op te zien komen, alleen zijn we er nog niet helemaal uit of met 40 boten achter een school dolfijnen aanjagen nu leuk is of dat we ons er een beetje voor moeten schamen.

Maar goed .... het is nu toch wel een beetje afgelopen met dat geluier aan het strand en zwembad. Morgen vertrekken we met de nachtbus (en ferry) naar Java waar we allerlei culturele activiteiten op de agenda hebben staan (tempels, vulkanen, theeplantages, botanische tuinen, etc.).

anna-marie

Liefjes,
na 14 dagen vakantie op Lesbos (eenvoudig maar heerlijk), weer helemaal bij betreffende jullie reisverhalen. Wat zijn ze toch leuk. Ik begrijp niet, dat OP PAD jullie nog nooit heeft benaderd. Geniet maar lekker hoor. kussen van mamamarie.