sampai-jumpa.reismee.nl

Van Sumatra naar Bali

Op de terugweg naar Medan heeft de chauffeur het gelukkig goed gemaakt met Imm. Hij mocht én voorin zitten en zat daarmee tevens 1e rang bij het DVD-concert van Bryan Adams... Ook komen we tot de ontdekking dat hier standaard op iedere CD 'Love Hurts' van Nazareth staat. We moeten nog even onderzoeken waarom dat nou precies is.

In Medan hebben we de tickets opgehaald naar Bali en toen we uiteindelijk weer bij Mevrouw Agnes aankwamen stond het eten al klaar. Ze had speciaal voor ons Gado Gado met saté ajam gemaakt, maar daaromheen stonden gelukkig nog 6 bordjes met allerlei lekker gerechten. We mochten pas van tafel als alle bordjes netjes leeg waren gegeten.

Ditmaal helpen wij een jonkie uit Nieuw Zeeland naar Bukit Lawang en gaan we vroeg naar bed om ons voor te bereiden op Bali.

De vlucht naar Denpasar (Bali) gaat via Jakarta en verloopt prima. Bij aankomst staan Ray, May en hun vriend Madé (mooie combinatie) al op ons te wachten. De bagage komt snel door, maar de band is ook zo weer leeg en mijn rugzak heb ik nog niet langs zien komen

Undecided
. Dit blijkt wel vaker in Indonesië voor te komen en volgens Madé (local) hoef ik me geen zorgen te maken.

Neef Ray en zijn vriendinnetje verblijven 3 weken op Bali en heben voor ons een kamer geboekt in een iets te luxe resort op Leguan Beach en wist deze ook nog te upgraden naar een bungalow. Toen we uiteindelijk gingen inchecken bleken de 'gewone' bungalows toch niet meer beschikbaar en moesten we voor straf in een extra luxe villa met privé zwembad en Jaccuzi, wat wel weer goed uitkwam aangezien mijn bikini nog ergens onderweg was

Wink
. We zijn alles dan ook maar direct gaan uitproberen en aangezien we nu toch zo luxe zitten hebben we ook de minibar maar gelijk geplunderd.

De 2 dagen daarna staan in het teken van strand, relaxen en genieten van de luxe. We laten ons verwennen met massages (door 6 handen tegelijk), de nageltjes worden netjes gelakt, voetjes verwend, we kleuren weer een beetje bij, maken een plan voor Bali en Java en hebben een hoop lol met de locale vrienden van Ray en May. O.a. met Hans (!) de locale één-armige ijsverkoper waarvan we in één keer zijn hele bak met ijsjes leeg hebben gekocht (12 stuks) en zich helemaal geen raad meer wist toen we hem één van zijn eigen ijsjes aanboden (aangezien ijs voor veel mensen gewoon te duur is). Hij had een uur nodig om op ons strandbedje bij te komen en besloot uiteindelijk dat hij vandaag een vroegertje had.

Frank

au!!!

Hes

Hi guys, ik vind 't echt super dat ik op deze manier met jullie kan meegenieten! :D
Hartelijke groeten aan Ray & May,
xx
Hes

Joep

Hi Barbara!

Leuk om je stukken te lezen en wat een briljante jacuzzi!

Have fun!

tinitaal@casema.nl

Hallo Bar en Imm, Kennelijk hebben we een reisverslag niet ontvangen en wisten niet dat jullie ziek waren geweest, maar gelukkig zijn jullie al lang weer op de been en hebben ons verrast met de volgende prachtige beelden en verhalen. Het is net of je een boek leest, zo boeiend is het geschreven, we beleven de reis zo met jullie mee. Blijf gezond, liefs pappa en Tini